راه طلایی

خودشناسی و مهارتهای زندگی

یوگا چیست؟

یوگا یوگا فعالیتی است که انعطاف پذیری ما را افزایش داده و ماهیچه های ما...

یوگا

یوگا فعالیتی است که انعطاف پذیری ما را افزایش داده و ماهیچه های ما را تقویت می کند، تمرکز را بیشتر کرده و به فرد آرامش میدهد.

یوگا از جمله ورزش‌های پر مخاطبی است که اثرات مهمی  در سلامت جسم و روح دارد. اغلب مردم برای آرامش  داشتن به این ورزش روحی و جسمی روی می آورند.

یوگا چیست؟
ورزشی ذهنی و جسمی  است که از هند و توسط هندوها پدید  آمده‌است.  تاریخ شکل‌گیری یوگا به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد. معنی کلمه یوگا اتحاد، ملحق شدن و یکی شدن است ریشه آن (یوگ یا یوج) آمده که واژه ای سانسکریت است. معادل انگلیسی (آن to yoke  جفت کردن یا جفت شدن)  یوگا میتواند در مراحل  خود شناسی به فرد کمک شایانی بکند. نه تنها فوایدی برای افراد دارد بلکه برای جامعه نیز می‌تواند مفید باشد. در حقیقت  نمی‌توان گفت یوگا تنها یک ورزش جسمی است زیرا پژوهش‌های علمی نشان می دهد که یوگا نه تنها بر جسم انسان تاثیر می‌گذارد بلکه در تنظیم نیروی پرانیک یا انرژی حیاتی و جریان آن و همچنین بر ضمیر انسان نیز موثر است.
یوگا به تفسیر مربیان  یوگا راهی است برای ارتباط با نیروهایی شعورمند که در طبیعت حضور دارند و یوگی را در انجام کارهای خارق العاده، قدرتمند می سازند.

 

 

آشنایی با اثرات یوگا

یوگا عضله ها را تقویت کرده و باعث قوی تر شدن همه بافت های نرم بدن از جمله رباط‌ها، تاندون‌ها و بافت‌های اطراف ماهیچه می‌شود. فواید ورزش یوگا  با در نظر نگرفتن سطح تمرینات، در مدت  زمان کوتاهی نشان داده  می‌شود. در این مقاله ما میخواهیم به نکات کوتاهی از فواید ورزش یوگا اشاره کنیم.

شکل دهی به حالت وفرم بدن با یوگا

با افزایش انعطاف پذیری و قدرت عضلات حالت وفرم بدن بهتر می شود. از دیگر مزیت های یوگا افزایش آگاهی بر  بدن است. به این معنی که در صورت خمیده شدن و قوز کردن، شما سریع متوجه حالت بدن شده و آن را اصلاح می‌کنید.

خوش رفتاری با یوگا

 از مزایای یوگا میتوان به خوش رفتارشدن فرد و همچنین تقویت تمرکز او  نام برد. اشخاصی که یوگا کار می‌کنند اغلب خوشحال تر به نظر می‌رسند و تمرکز ذهنی خوبی دارند. در تحقیقات اخیر، نشان داده شد که یوگا در درمان افسردگی اثرات مثبتی دارد. این اثرات مثبت به دلیل افزایش سطح اکسیژن در مغز در نتیجه تمرینات یوگا است.

 

تنفس درست رایاد بگیرید

    • فشارهای حاد و مزمن را در اطراف قلب و اعضای گوارشی از بین می‌برد.
    • به بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی مانند آسم کمک می‌کند تا بر نگرانی ناشی از نفس‌تنگی غلبه کنند زیرا یوگا ظرفیت ریه‌ها را افزایش می‌دهد.
    • محرک‌های عصبی مربوط به عروق قلبی را تقویت می‌کند.
    • اضطراب عصبی و حسی را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
    • با افزایش تبادل اکسیژن و دی‌اکسید کربن، میزان سم‌زدایی را بهبود می‌بخشد.
    • با توزیع انرژی میان غدد داخلی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

ذهن را آرام و تعادل ذهنی و جسمی ایجاد می‌کند.
با ورزش یوگا، یاد می‌گیریم  در لحظه حال زندگی کنیم. زمانی که تازه یوگا را شروع را شروع می کنیم، عجول هستیم و می خواهیم سریع حرکات را انجام بدهیم. همش چک می‌کنیم. که کی تمام می شود.
با ادامه‌ تمرینات یوگا، یاد میگیریم که ذهنمان را آرام کرده و بر حرکات و تنفسمان تمرکز کنیم. گاهی بدون انجام هیچ حرکتی تنها بر تنفسمان  تمرکز می‌کنیم. یادگیری مهارت توانایی آرام کردن ذهن و در آن واحد بر یک چیز تمرکز کردن، در تمام ابعاد زندگی‌ هر فرد مفید بوده است.

گردآوری: موسسه راه طلایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

error: Content is protected !!